Tuesday 10 October 2017

Forex Handlare Dagligen Rutin Texter


Skapa en daghandel rutin att undvika misstag: Heres Mine Uppdaterad 10 augusti, 2016 Fel händer i dag handel. De uppstår för att alltför mycket information kommer in på en gång och du känner dig överbelastad, eller att de ofta uppstår under lugnande tider när ditt skydd är nere. Och det är naturligtvis alltid slumpmässiga misstag, som slår på fel knapp - köp istället för att sälja - eller ställa in fel positionsstorlek. Sådana fel kan till och med ske med automatiserade strategier. Innan varje handelsdag ta några minuter att gå igenom en dagshandlingsrutin för att minimera fel under hela dagen. Här är stegen jag går igenom. Beroende på vilken marknad du handlar, kanske du vill lägga till några ytterligare steg. Hela processen tar bara några minuter, men sparar mycket frustration och pengar. Kolla Ekonomisk kalender Amerikanska aktie - och framtidsekonomiska kalendern. Källa: Bloomberg Ekonomiska händelser med hög effekt kan leda till prisspikningar, vilket medför betydande avtagning (skillnad mellan pris du förväntar dig och pris du får) om stop-order. Det är bäst att undvika att vara i branschen för de få minuter som omger hög planerad nyhetshändelse. Titta på din ekonomiska kalender innan du handlar och notera nyheterna med hög effekt. För amerikanska aktier och terminer använder du Bloomberg. För Forex, kolla in den DailyFX ekonomiska kalendern. Om du regelbundet handlar enskilda aktier kontrollerar du att företaget inte har några intäkter eller andra tillkännagivanden på grund av den dagen. Yahoo Finance-inkomstkalender fungerar bra. Var medveten om dessa tider för att undvika att handla strax före meddelandet. Även om du handlar dag manuellt kan du ha några automatiska order. Till exempel i NinjaTrader och MetaTrader kan du skicka ut stoppförlustorder och mål när du anger en position. Se till att dessa slutar förlustorder och mål är inställda på lämpligt sätt. Om handel med en 34robot, 34 se till att alla inställningar är korrekta innan de startas. Standardpositionsstorlek Om du handlar med en standardpositionsstorlek, se till att den är korrekt inställd. Att lägga till en extra siffra i en positionsstorlek kan stava katastrof. Att släppa en siffra innebär att du handlade en bråkdel av vad du kunde ha, och du missade en möjlighet. Om du manuellt justerar din positionsstorlek baserat på din inträdespunkt och stoppar förlustplatserna, notera ditt konto saldo innan du handlar. Korrekt positionering begränsar risken för en liten andel kontokapital, till exempel 1. Om du har ett 35 000 konto kan du riskera upp till 350 på en handel. Håll den här maximala risken i åtanke hela dagen (eller skriv en textnotering på din skärm) för att påminna dig om det här är det mest du kan riskera för en handel. Se Fastställande av korrekt positionsstorlek vid dagshandel. Futures eller Forex för mer information. Påminn dig om dina problematiska tendenser och hur du hanterar de situationerna ska de uppstå. Gå över dina viktiga handelshänvisningar (se: Kusliga handelspsykologi tips för att förbättra dagens Trading Performance). Gör en snabb bedömning av handelsvillkoren hittills. Finns förmarknaden mycket volatilitet eller är den lugn? Finns det en trend eller specifika tendenser du märker? En sådan bedömning låter dig veta hur du ska gå vidare, och om du borde handla ditt system alls. Detta är särskilt viktigt om man använder ett subjektivt system - ett system som varierar något baserat på marknadsförhållandena. Till exempel, i flyktiga förhållanden kan du ha ett större förväntat resultatmål än på en dag när det nästan inte finns någon volatilitet. Se 4 saker att veta om varje handel Du tar för mer om detta ämne. Börja Trading. Med viktiga tankar i åtanke Du är redo att handla. Denna process bör hjälpa till att eliminera vissa misstag relaterade till positionens storlek, handla fel konton, handla under nyheter eller bara inte förbereda ditt sinne att handla. När du börjar leta efter potentiella handelsuppställningar, behåll dina viktiga tankegångar i åtanke. Detta kommer att hjälpa dig att hålla dig borta från dåliga affärer (de som inte finns i din handelsplan) och hålla dig vaken och redo att kasta på bra möjligheter (se första tre målen för en daghandlare). Skapa sluttid (Valfritt) Om du märker en tidpunkt på dagen du tränar för att ge tillbaka vinst regelbundet, skriv en anteckning till dig själv för att sluta handla på den tiden. Många dag handlare tenderar att förlora pengar i tiden kring (och inklusive) New York lunch timme, om handel amerikanska marknader. Om du märker den här tendensen, kämpar du inte med det. Sluta handla under segment av dagen du vanligtvis förlorar pengar. Påminn dig om detta när du börjar handla varje dag. Registrera dig för Cory39s gratis helhetsbrev som innehåller handelsartiklar och handelsidéer. Skapa en daglig handelsrutin. Din rutiner för dagshandel kan variera något beroende på din handelsstil och den marknad du handlar. Skapa en rutin men. Det tar bara en minut eller två att gå igenom, och kan rädda dig för mycket frustration. Visa hela artikeln Fortsätt läsa. Din dagliga rutin för marknadsanalys Checklista Artikelöversikt: Först kan handlare känna sig övervinnad av den mängd data som visas på den ekonomiska kalendern i förhållande till valutaparet theyrsquore trading. Det finns några viktiga händelser som du måste vara på utkik efter i förhållande till ditt valutapar som ska se ut att handla eller redan handla för att se om det är dags att avsluta handeln eller stanna i förhållande till din handel eller potentiella handel. Här är en checklista som du kan använda för att se till att du fångar lionrsquos andel av nyheterna i förhållande till din handel. Spelare stora och små kommer in på Forex marknaden varje dag. Små handlare har fördelen att de inte svarar på kunder eller investerare men har ofta nackdelen med att täcka mycket information på kort tid. Några enskilda näringsidkare, eftersom theyrsquore överväldigad av mängden data, bestämmer sig för att fokusera enbart på Forex Price Action (registrera dig här för en GRATIS online kurs på prisåtgärd) eftersom de hoppas minimera mängden analys som behövs för handel, men det är ofta användbart att känna till nyheterna. Stora handlare eller institutioner har en stor personal till hands för att upprätthålla sin handelsverksamhet. Institutioner med handelsdiskar har ekonomer till hands samt tekniska analytiker, handlare och riskhanterare för att försöka hålla alla som utför högsta effektivitet. Lyckligtvis för dig är de flesta viktiga datapunkter lättillgängliga och med en enkel rutin kan yoursquoll ringa ner din dagliga analys för att se till att du förstår pulsen på marknaden yoursquore trading och whatrsquos potentiellt i horisonten. Vad utvecklade Night Before Om du köper några av Asien-Stillahavsområdet valutor som JPY, AUD, eller NZD itrsquos viktigt att veta vad som hände när du sov i USA. Om yoursquore-handeln från den delen av världen skulle det vara till hjälp att veta vad som hände i USA om det är jobbnummer, KPI eller en centralbank som talar om ränte - eller stimulanspolitik. Det enklaste sättet att se vad som hände är genom Ekonomisk kalender eller läsa DailyFX Daily Market Briefs som bryter ner dagens tre handelssessioner. Lär Forex: DailyMarket Briefs kan uppdatera dig på större över natten utveckling Vad andra marknader rör sig När världsmarknaden blir mer och mer sammanflätade måste du förstå whatrsquos flyttar och varför. Så att du donrsquot tror att svansen vaggar hunden, är det bra att förstå att när andra marknader rör sig starkt finns det ofta ett underliggande drag i valutamarknaden. Detta beror på att alla marknader är prissatta i valuta och om människor vill flytta sig snabbt, så säljs valutan ofta för att flytta pengar utomlands. Learn Forex: Nikkei 225-rörelsen byggdes på grundval av JPY-svaghet (skapad med hjälp av FXCMrsquos Marketscope 2.0-diagram) Multiple Time Frame Trendlines eller Support Amp Resistance Levels Medan denna typ av analys kan göras mindre ofta är det inte mindre viktigt. En gång i veckan eller om det finns ett betydande dagligt drag är det viktigt att kontrollera stöd och motståndsnivåer på de marknader eller trendlinjer som marknaden har följt i uppfyllandet av den nuvarande trenden. En gång i taget kommer en större tidsram att visa ett annat mönster än en mindre tidsram och du kan välja vilken du vill byta ut baserat på din riskprofil. Learn Forex: Analys av flera tidsramar kan hjälpa dig att se kommande nivåer (skapad med hjälp av FXCMrsquos Marketscope 2.0-diagram). Denna typ av analys kan också hjälpa dig att ställa in vinstmål eller sluta utgångar på din handel. Om du vill veta vad din vinst eller förlust skulle vara på handeln, om en av dina utträden träffas, kan du använda vår GRATIS Risk Management-kalkylator på fxcmapps. Vilka höga viktiga händelser kommer fram Detta är en viktig fråga som varje näringsidkare med öppna positioner ska kunna svara på. Att besvara denna fråga i fredags kunde ha hjälpt dig att undvika 170 pip gapet över helgen på Cypern nyheterna. De två verktygen som du kan använda angående denna fråga är DailyFX Economic Calendar med filteret satt till högt, eller vår DFX News Plug-in från App Store som visar nyheterna på diagrammen. Lär Forex: DailyFX Ekonomisk kalender för vecka 31713 Hållbarhet av DailyFx Kalender Lär Forex: Följ Gap från EU-ledare på Cypern Bailout (Skapat med FXCMrsquos Marketscope 2.0-diagram) Genom att hålla dig uppdaterad om kommande nyheter kan du begränsa antalet chocker på ditt konto från ett geopolitiskt tillkännagivande som kan skaka upp valutamarknaden. Genom att kombinera kommande stora nyhetsmeddelanden med flera tidsrammönster kan du också se när ett valutapar kan vara moget för en försäljning eller redo att fortsätta trenden. Alla dessa saker är ovärderliga för en traderrsquos verktygslåda. Att utveckla rutinen och organisationen för att ligga på stora marknadshändelser kommer att ta ett tag. Men gör inget misstag, det är värt det för dig att veta whatrsquos kommer upp i ljuset av vad som hände under helgen med EURUSD. Lycklig för dig har Dailyfx gjort det hårda arbetet med att samla in data så att allt du behöver fokusera på är att förstå och tillämpa nyheterna. --- Skrivet av Tyler Yell, handelsinstruktör För att kontakta Tyler, e-post instruktordailyfx. För att läggas till Tylerrsquos e-postdistributionslista, vänligen klicka här. Osäker på vilka indikatorer som matchar din färdighetsuppsättning Ta vår Forex Trader IQ Course för att få en anpassad inlärningsväg för hur man handlar FX. DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Daglig rutin för Forex 038 Futures Trader Johnathon Fox I dagens lektion kommer jag att gå igenom vad en typisk dag i mitt handelsliv består av. Två vanliga frågor som jag blir frågade är vad min dagliga rutin består av och sitter jag på datorskärmen hela dagen. Att ge dig en inblick i vad en typisk handelsdag verkligen ser ut och svara på dessa frågor och ska ge dig en löpning i min rutin. Tid 8211 0600 am Höger vid den här tiden av året är det tidigast jag måste vakna för att göra New York nära till det dagliga ljuset nära. En stor del av min handel består av att handla de dagliga diagrammen och det handlar om att handla New York nära dagliga ljus. Sluttiden för dessa för mig för tillfället är 0630. Jag bor i Australien och reser varje vecka mellan South Australia och Victoria vilket har en skillnad i tidszoner på en halvtimme. På grund av sommarbesparingar runt om i världen förändras de nära inställningarna i New York under hela året, så samtidigt som jag för närvarande måste komma upp till slutet av 0630 vid ett tillfälle på året, kommer New York nära till slutet av 0900 . Jag gillar att vara fulladdat innan du går in på mitt kontor och går till mina diagram. Vissa människor ger inte bara sin handel den respekt det förtjänar. De behandlar det är som om det är allt lite skämt eller som om det bara kommer att hända för dem och undrar då varför det inte kommer samman. Jag försöker att inte lämna någonting till chans. Jag ser till att jag är helt vaken och varning innan jag slår på någon dator. Tid 8211 0630 Jag är redan på mina datorer och kontrollerar mina kartor senast 0615. Jag måste vara för att om jag upptäcker en inställning som jag vill spela på de dagliga diagrammen måste jag kunna ordna orderen och få dem redo att gå vid tiden 0630 kommer runt marknaden stänger. Så snart marknaden stänger kan jag sedan lägga in orderingången. Om marknaden, så kommer jag att få min orderingång placerade på marknaden. Om jag är sen till marknaden eftersom jag är slarvig eller lat, kommer jag att sakna denna handel och det är inte acceptabelt. Efter att jag har placerat några affärer finns det fortfarande mycket att göra. Först måste jag som en prioriterad plats stoppa order och första mål på de affärer jag har placerat. Sedan går jag igenom marknaden och tar anteckningar. Jag håller dessa anteckningar på min dator i en dagbok och de är som min egen löpande marknadskommentar. De typ av anteckningar som jag skriver ner är saker som döda zoner Viktiga trender Prisvippor Huvudnivåer Pris närmar sig viktiga vardagliga nivåer Eventuella breakout-affärer Pris som fastnat i varierande marknader och inte fångas i olika branscher Priset flyttar från lådor till lådor Varje söndag natten innan marknaden öppnar går jag igenom alla mina kartor och jag markerar mina Döda zoner, prisväljpunkter och stöd för ampternivåer. Jag har bara två stöd - och motståndsnivåer på vart och ett av mina diagram som förklaras i min handledning att länken kan hittas nedan. Efter markering av mina dödar och vändningar markerar jag också mina allmänna stöd och motståndsnivåer. Vid varje New York nära är de flesta av dessa stöd - och motståndsnivåer fortfarande giltiga. Jag behöver inte gå igenom varje diagram och byta varje nivå, jag behöver bara ompröva och se vilka nivåer priset har hållit och vilka nivåer som priset har brutit igenom. I New York går jag igenom varje diagram och jag bedömer om priset har hållit en nivå eller om priset har gått igenom någon av mina nivåer. Om priset har gått igenom en nivå, tar jag bort den och lägger upp en ny eller letar efter en ny död, flip eller support eller motståndsnivå. Om du inte är säker på hur du markerar prissändningar eller dödszoner läs här: HÄR. Du kan läsa hur du markerar stöd och motstånd korrekt HÄR. Tid 8211 0900 0900 är tid för hushållsuppdrag som att se efter webbplatsen här på Forex School Online. Det här är när jag normalt hoppa i medlemmarnas forum och svara på medlemmar som normalt har frågor. Jag kommer också att svara på medlemmars e-postmeddelanden just nu och jag gör också ett inlägg till avsnittet Prisåtgärdsuppsättningar vid denna tidpunkt på dagen. Tid 8211 1100 am Det här är klockan på morgonen när den asiatiska sessionen brummer. Det här är när det högst sannolikt är att jag är ute med lunch eller någonstans finns det gratis internet så jag kan äta en bit och använda antingen min Ipad eller anteckningsbok. Under den asiatiska sessionen är det väldigt sällsynt att jag kommer att titta på mina diagram och jag uppmuntrar andra att göra detsamma. När näringsidkare börjar titta på sina diagram kan de bara inte sluta. Den asiatiska sessionen är väldigt långsam och tråkig och för handeln som jag gör på de högre tidsramarna är det inte vad jag behöver. Jag håller fast vid de bästa tiderna att handla och de optimala A-uppsättningarna som är super hög sannolikhet för att vara vinnande affärer. Det här är inte den asiatiska sessionen och jag föredrar att göra andra saker under den asiatiska sessionen och det här är min nolltid och det är sällsynt att jag ska göra någon handel eller ens titta på mina diagram under den här tiden. Tid 8211 1500 pm Det här är när jag väljer min son från skolan och nu är det min och hans tid. Vi har inte för mycket tid tillsammans till denna punkt eftersom jag har varit upp tidigt med diagrammen och handeln och han skulle ha varit upp och ut genom dörren till skolan. Från 1515 till eftermiddag spenderar jag den här tiden med honom att äta middag och gå igenom nattrutinen och också ha kul. Jag ska då få honom redo för säng och vid den tidpunkten som 1815 kommer runt har vi haft middag och jag är redo att bläddra i diagrammen igen och se vad som händer med öppningen av den brittiska sessionen. Tid 8211 1830 pm Det öppna UK-mötet är när marknaden börjar värma upp och volatiliteten börjar spika efter den lugnare perioden av den asiatiska sessionen. Storbritannien är de största valutahandelarna i världen och flyttar de största pengarna genom marknaderna varje dag och det här skapar den stora volatiliteten som jag behöver för att göra mina affärer. Det första 4-timmarsljuset jag tittar på för prisuppsättningstillfällen stänger 1830. Den brittiska marknaden har handlat i 2 timmar när det här 4-timmars prisljuset stängs. Jag går igenom mina kartor och tittar främst på om priset har gått in på mina nyckelnivåer eller dödszoner. Om priset har flyttats in i dessa zoner är det, då kommer jag att kolla på prisåtgärder. Jag kommer att kolla på prisåtgärder uppsättningar först på 4h tidsramen, 8h tidsramen och eventuellt på 12h och beroende på vilken nivå och konfigurera mindre tidsramar som 1h och 2h diagram. Tid 8211 2230 pm Detta är den bästa tiden för prishandlare. Detta är när Storbritannien och USA marknader överlappar varandra och de två största Forexländerna är båda öppna för handel och handel. Att uttrycka det i grunden De stora killarna är vakna och Forex-marknaden rockar Det här är den bästa tiden att handla eftersom de stora killarna driver sina pengar på marknaden vilket gör marknaden rör sig och marknaden flyttar är vad vi behöver för att tjäna pengar . Om marknaden inte rör sig, kan vi inte tjäna pengar. 2230 är nästa 4 timmar stearinljus nära mig och det här är nästa gång jag kommer tillbaka till mina diagram för att se vad marknaden gör. Det här är när jag först kommer att kontrollera vilka affärer jag är och justera eventuella stopp och mål. Jag kommer att flytta några affärer för att bryta mig i enlighet med vad min plan säger att göra och sedan ställa om att jaga efter nya inställningar. Jag går sedan igenom samma rutin som 1830-rutinen för att leta efter prisåtgärder. Jag kommer att flytta igenom mina kartor en efter en och leta efter om priset har flyttat till någon av mina nyckelnivåer av dödszoner. Om priset har flyttats via en stöd - eller motståndsnivå, kommer jag att anteckna den nivån med ett nytt stöd eller motståndsnivå. Om priset har flyttats till en nyckelnivå eller en dödszon är den, då börjar jag jakten på en prisåtgärdsinstallation. Trading Routine 8211 Recap Denna rutin är något jag har använt i många år. Jag har byggt rutinen kring marknadens tidpunkter och behovet av att handla runt de bästa tiderna som är marknaderna i Storbritannien och USA. På grund av detta ser jag till att jag är uppdaterad och redo att handla när Storbritanniens och USA: s marknader är öppna och min tid när marknaden har sin tid under den asiatiska sessionen. Tidigt i min karriär hade jag inte rutin och försökte bara gå med flödet och jag var snabb att ta reda på att det här helt enkelt inte är hållbart. Att ha en viss rutin håller allt i kontroll och flödar som en väloljad maskin. Det tar mig nu bokstavligen 30 minuter till 1 timme varje dag för att utföra min handel på det mesta. Jag sitter inte vid en dator och stirrar på diagram över hela dagen och slösar bort mitt liv framför en dataskärm. Jag tycker att de flesta kom till Forex av två huvudorsaker och det var för pengarna och livsstilen och jag tror att folk snabbt förlorar detta och faller i fällan att tänka att de måste sitta och stirra och kartlägga hela dagen och vara ärliga de gör det utan anledning Att spendera mer tid framför diagrammen gör inte mer pengar än. Jag hoppas verkligen att du har haft denna insikt i hur jag går om min handelsdag och hoppas att det kan inspirera dig i din handel. Jag hoppas också att det kan visa dig att du inte behöver sitta på din datorskärm hela dagen för att tjäna pengar. Det finns helt enkelt inget behov av att sitta på din dator och stirrar på skärmen hela dagen. De bästa handlarna stalkar sina affärer och sedan drar de antingen avtryckaren eller de går iväg, de sitter inte och stirrar hela dagen med huvudvärk. Om du vill lära dig mer om hur jag handlar och hur jag kan hjälpa dig att bli bättre och mer självsäker och näringsidkare, kolla in min Forex trading kurs sida här. Daglig rutin för Forex 038 Futures Trader Johnathon Fox var senast ändrad: 10 mars 2016 av Johnathon Fox Bra läsning och rådgivning är säker på att jag är baserad i England Storbritannien och som du sa i din rapport som nämnts ovan har jag tur att vara inblandad i De bästa trading timmarna är dock en nybörjare och har redan spenderat en stor summa pengar på olika system som haven verkligen hjälpt mycket i ekonomiska fördelar. Jag skulle vilja gå med i din klubb, varför, för att jag får en känsla av att jag kan lita på dig och priset Action System, måste jag också ha ett lag runt mig där jag kan utbyta tankar, idéer etc8230 Kan du hjälpa mig Kind hälsningar, Vincenzo. tack för din kommentar och verkligen glad att du hittar värde och använder den i din handel med vårt innehåll. För att svara på din fråga för dig om du letar efter ett samhälle, har vi ett forum med likasinnade prishandlare som alla handlar samma metod med samma regler som alla jaktar samma handelsuppsättningar och alla försöker hjälpa varandra med samma mål i åtanke. Om du har några andra frågor eller behöver något annat bara låt mig veta, bara för att klargöra. Jag förstår att du markerar dina relevanta SampR-nivåer när du stänger ett dagligt ljus, men säger du att du inte placerar handel förrän öppnandet av New York trading session som är när Storbritanniens och USA-sessionerna överlappar varandra. Vad händer om du ser en inställning under den brittiska sessionen skriver du ja vi handlar under UK 038 US sessioner. Vi ser bara ut för att undvika handel under tystare perioder av den asiatiska sessionen. Till exempel skulle jag inte handla EURUSD 1 timmars diagram under den asiatiska sessionen när hela Europa 038 de amerikanska marknaderna är stängda och det är parmarknaden jag ska öppna en intradaghandel. I8217ve har anmält sig till din kurs och klickat på på den här länken via medlemmarnas forum. Halvvägs ner på sidan frågar jag mig att ange mina detaljer för att bli en VIP-medlem för att få tillgång till premium-innehåll. om I8217ve redan anmält sig är det här innehållet tillgängligt i kursen cheers fantastiskt att höra från dig. Jag vet vad du pratar om och vi gör saker om detta och massor av saker. Problemet är att som du kommer att se nu att du är medlem i medlemmarnas område går allt där inne under programvaran för en medlemmars område vilket betyder att allt går bra och smidigt. Problemet är nu att på den offentliga sidan av saker vi ser att göra saker som inte matchar och integrerar. Vi håller på att göra en övergripande övergripande när vi pratar där webbplatsen kommer att använda en stor kurs och medlemskapsprogramvara för allt inklusive e-post registreringar, nybörjarkursen, premium courseslifetime medlemskap etc allt så allt går bra. För tillfället är det inte möjligt och alla drivs av olika programvaror och de pratar inte med varandra, varför får du överlappsproblemen. Lämna ditt svar. Avbryt svar

No comments:

Post a Comment