Thursday 17 August 2017

Amt Kredit For Incitaments Optioner


ISO: AMT Advanced Refundable AMT Credit: Beräkningsredaktörerna Obs! Skattekodsbestämmelsen för återbetalningsbara AMT-krediter utvidgades inte av amerikanska skattelättnadslagen från 2012. Därför blev den återbetalningsbara AMT-krediten otillgänglig efter 2012. Om inte reglerna förlängs , AMT-krediter som skapats 2009 eller senare är inte berättigade till den återbetalningsbara AMT-krediten. I detta ämne är myStockOptions glad att ha följande bidrag av Kaye Thomas, författare till boken, Tänk på dina alternativ, tillgängliga från Fairmark Press. Hans två artiklar (se även den första artikeln) ger fullständig täckning av den återbetalningsbara AMT-krediten, vilket ger ett sätt för många att använda mer av AMT-krediten än enligt de vanliga reglerna. För en uppdatering av Kaye Thomas på AMT-kredit efter ATRA, se Senaste samtal för återbetalningsbart AMT-kredit vid Fairmark. Preliminär: Avskaffande av obetald AMT Teknikstocken som inleddes år 2000 lämnade vissa personer med AMT-skulder långt utöver deras förmåga att betala. Några av dem var tvungna att hantera IRS-insamlingsinsatserna under ett antal år. Den ursprungliga versionen av den återbetalningsbara AMT-krediten gjorde lite för att avhjälpa denna situation. Någon som betalade 1 000 000 till IRS kan kvalificera sig för en kredit på 200 000 eller mindre. IRS skulle tillämpa den krediten mot det belopp som skylde och fortsätta försöka samla resterande belopp. Den nya versionen tar bort det problemet. Lagen säger att om du från och med den 3 oktober 2008 skylde dig AMT till följd av att du utnyttjar ett incitamentsprogram (ISO) 2007 eller något tidigare år, sänks skatten. Det betyder att du inte behöver betala det. Skatten torkas av skiffer. Du behöver inte betala ränta eller påföljder relaterade till den obetalda skatten heller. Det är som om du aldrig skylde det. Denna lättnad sträcker sig inte till AMT du kan vara skyldig av någon annan anledning än att utöva ett incitament aktieoption. Även om din obetalda AMT avser en tidsjustering (den typ av justering som gör att du kan göra anspråk på AMT-kredit senare) gäller inte skatteavdrag om det inte var den specifika tidsjustering som gäller när du utövar en ISO och håller lagret efter slutet av träningsåret. Naturligtvis, om du flydde att behöva betala AMT som en följd av denna bestämmelse, kan du inte göra anspråk på en kredit för denna obetalda skatt. Det är inte alls klart varför Kongressen utvidgade denna bestämmelse till obetald skatt från 2007. Människor som betalade AMT för det året fick inte göra anspråk på återbetalning. De måste vänta tills de kan hävda AMT-krediten, något som inte kan ske i flera år. Under tiden har någon som inte betalade skatten fått av sig skottfri, oavsett om deras nonpayment berodde på svårigheter eller glömska eller till och med otroligt fusk. Weve sett några bittra klagomål om detta från personer som betalade sin skatt 2007 eller andra senaste år. Steg 1: Tillgänglig AMT-kredit Det första steget för att bestämma hur många AMT-krediter du kan hävda är att bestämma mängden tillgänglig AMT-kredit. Detta är din utgångspunkt enligt den normala regeln för att hävda AMT-kredit, och även under den återbetalningsbara AMT-krediten, vilken är tillgänglig för vissa personer som har långsiktigt outnyttjad minimiskattskredit. Varning: I det här avsnittet beskrivs hur man bestämmer hur mycket AMT-kredit som finns, men det är inte nödvändigtvis mängden kredit du faktiskt hävdar. Detta är bara ett steg i processen för att bestämma hur mycket kredit du kan göra anspråk på under antingen normal AMT-kredit eller återbetalningsbar AMT-kredit. Två sorters justeringar I stort sett när du betalar AMT är det på grund av vissa saker som får olika behandling enligt AMT-reglerna. Till exempel, om du påstår specificerade avdrag kan du dra av statliga och lokala skatter. Detta avdrag är inte tillåtet enligt AMT-reglerna, så ett avdrag för denna vara kan leda till att du betalar AMT. AMT-reglerna förkastar inte alltid en skatteförmån helt. Ibland ändras behandlingen så att inkomst som rapporteras om ett år enligt de regelbundna skattereglerna rapporteras under ett annat år enligt AMT-reglerna. Till exempel kan vinsten från att utöva ett incitamentoptioner beskattas under det år du utnyttjar alternativet enligt AMT-reglerna, men under ett annat år när du säljer aktien enligt de vanliga inkomstskattereglerna. Objekt som kan hamna i olika år enligt AMT-reglerna kallas tidpunkter. Utan AMT-krediten kan intäkterna från tidpunkterna sluta beskattas två gånger: först under AMT, och senare år enligt de vanliga skattereglerna. AMT-krediten är utformad för att förhindra detta resultat, så det är endast tillåtet för den del av din AMT-betalning som kan hänföras till tidpunkter. En del av din AMT-betalning som hänför sig till andra poster (t. ex. det specificerade avdraget för statliga och lokala skatter) är inte berättigad till senare återhämtning som AMT-kredit. Hur beräkningen fungerar I huvudsak fungerar AMT som ett parallellt skattesystem där vi bestämmer hur mycket skatt du skulle ha betalat om en annan uppsättning regler gällde din inkomst. När vi bestämmer hur mycket av din AMT som är berättigad att användas som kredit senare år gör vi faktiskt en annan parallellberäkning enligt en tredje uppsättning regler: AMT reglerar utan tidpunkten. Detta berättar hur mycket AMT du skulle ha betalat utan tidpunkterna. Vi jämför resultatet av denna beräkning med det faktiska beloppet för AMT som betalats för det aktuella året. Om den faktiska AMT är större än beräkningen utan tidpunkterna, vet vi att det extra beloppet beror på tidpunkterna. I praktiken visas denna beräkning på Form 8801 för året efter att du betalat AMT. IRS har inte tagit mitt förslag att beräkna detta nummer samma år betalar du AMT. Beräkning av det på följande årsform kan skapa problem för personer som ändrar sin arkivstatus. Till exempel kan två ogifta individer betala AMT på ett år och sedan fila gemensamt det följande året. Form 8801 kommer inte att ge rätt resultat i den här situationen. Bortsett från denna glitch och den övergripande processens överdrivna komplexitet är denna beräkningsmetod generellt gynnsam för skattebetalaren. Beräkning av den tillgängliga krediten på så sätt maximerar det belopp som anses anses hänförligt till tidsjusteringar och är därför berättigat till senare återhämtning som AMT-kredit. Exempel: Du betalar 8 000 AMT för ett år där du har 20 000 justeringar från att utöva ett incitamentsprogram och totalt 20 000 i andra justeringar. Det kan tyckas logiskt att endast hälften av 8000 betalningen skulle kvalificera sig för senare användning som AMT-kredit. Beräkningen som beskrivs ovan visar dock att du skulle ha betalat 2400 i AMT utan tidpunkten från alternativet. Det betyder att beloppet som kan hämtas som AMT-kredit i senare år kommer att innehålla 5 600 från det här året. Tillgänglig AMT-kredit som inte används eller absorberas på annat sätt kommer att överföras till det följande året. I själva verket är din tillgängliga AMT-kredit för ett visst år det belopp som skapades föregående år (som ett resultat av att betala AMT det året) plus eventuellt belopp som överförts från tidigare år. Använda detta nummer Du kan ansöka om ledig AMT-kredit enligt de normala reglerna i den mån din vanliga inkomstskatt överstiger den skatt som beräknas enligt AMT-reglerna. För att kräva den återbetalningsbara AMT-krediten måste du fortsätta med en mer komplicerad beräkning, där nästa steg är att bestämma hur mycket av din tillgängliga AMT-kredit som kvalificeras som långsiktigt oanvänd minsta skattekredit. Steg 2: Långsiktigt outnyttjat minimiskattskredit Ett av kraven att använda den återbetalningsbara AMT-krediten är att ha tillgänglig AMT-kredit som är tillräckligt gammal för att kvalificera som långsiktigt outnyttjad minimiskattskredit. Att tillämpa denna regel är det andra steget i processen att bestämma hur mycket återbetalningsbar kredit du kan göra anspråk på. Långsiktigt outnyttjat minimiskattskredit Du kan inte använda den återbetalningsbara AMT-krediten för att återhämta AMT du betalade förra året eller året innan. Det möjliggör återhämtning endast om du har oåterkallad kredit från år som är mer än tre år tidigare. Det första året som denna bestämmelse tillämpades var 2007 (returneras arkiverad 2008), och för det året kunde du eventuellt använda denna regel för att återställa AMT betalat för ett år fram till och med 2003 (returnerat arkiverat 2004). Om du har oanvänd kredit för de senaste åren måste du antingen återhämta det enligt den normala regeln eller vänta tills kreditkrediterna är tillräckligt för att återvinnas enligt denna regel. Första in, Först ute Det finns människor som betalar AMT om några år och återhämtar AMT-kredit i andra år. Vissa människor skapar avsiktligt denna situation och tror att det ger en effektivare användning av AMT-krediten. (Jag har sett den här strategin som rekommenderas av experter, men i allmänhet är det en dålig strategi. Som Fermat sa en gång, är beviset för länge för att jag ska ge det här.) I vilket fall som helst växlar en växel mellan att betala AMT och använda krediten en fråga om den återstående krediten avser de äldre åren eller de senare. Svaret tillhandahålls av först in, först ut-regeln eller FIFO. Denna regel säger att när du använder AMT-kredit, behandlas du som den äldsta krediten. På sitt ansikte verkar det som en trovärdig regel, men det kan få oväntade konsekvenser. Exempel: Du betalade 100 000 AMT på utövandet av en ISO 2000 men återhämtade inte något av detta belopp som kredit efter det att aktiekursen kollapsade. Under 2006 betalade du igen 100 000 AMT vid övning av en ISO och den här gången hade du större lycka: du återhämtade hela beloppet när du sålde aktierna till vinst 2007. Du har fortfarande 100 000 oanvända AMT-kredit på grund av vad som hände 2000 . Din förmåga att göra anspråk på AMT-kredit 2007 var direkt hänförlig till försäljningen av aktier som skapade AMT-ansvar under 2006, så det verkar rättvist att du borde kunna betala det återstående beloppet som långsiktigt oanvänd minsta skattekredit. Lagen föreskriver annars. Du har behandlats som att ha använt krediten från år 2000 och du har lämnat krediter från 2006, vilket inte kommer att betraktas som långsiktigt obetald minimiskattskredit till 2010. Använda detta nummer Om du har långsiktig outnyttjad minimiskatt, är nästa steg att använda detta nummer vid bestämning av den preliminära återbetalningsbara krediten. Steg 3: Tentativ återbetalningsbar kredit När du har bestämt din långsiktiga obetalda minimiskattskredit kan du använda det numret för att bestämma den preliminära återbetalningsbara krediten. Detta är den mängd återbetalningsbar AMT-kredit som du kan göra anspråk på, med förbehåll för samordning med den vanliga AMT-krediten. Bestämning av det preliminära återbetalningsbeloppet Ditt återbetalningsbara kreditbasbelopp kan aldrig vara större än din långsiktiga obetalda minimiskattskredit. Med förbehåll för denna begränsning är den största av dessa siffror: 50 av den långsiktiga outnyttjade lägsta skattekrediten de föregående åren preliminärt återbetalningsbar kredit, utan hänsyn till den fasutbetalningsregel som gäller för återbetalningsbar AMT-kredit som hävdats på 2007 års avkastning. Dessutom, om du betalat ränta eller påföljder till följd av att AMT ådrog sig genom att utnyttja ett incitamentsprogram för ett år före 2008, ökar din preliminära återbetalningsbara kredit med hälften av det beloppet för åren 2009 och 2010, så att du kan återhämta sig det beloppet över en period av två år. Detta är en av de bestämmelser som har orsakat halsbränna för personer som betalat sin skatt i tid. Några av dem tog ut andra inteckningar eller uppstod andra kostnader för att komma upp med pengar för att betala skatt, och det finns inget sätt för dem att återhämta dessa kostnader. Men människor som inte betalade när skatten skulle betalas, undviker att betala även de relativt låga räntorna som gäller för obetald inkomstskatt. 5000 Golv Eliminerad Den version av återbetalningsbar kredit som gällde 2007 tillåte endast 20 per år men med en 5000 våning. Någon vars långsiktiga outnyttjade minsta skattekredit var till exempel skulle förvänta sig att återhämta 5.000 år 2007, ytterligare 5000 i 2008 och de senaste 2000na i 2009. Den nya versionen, för åren 2008 och senare, höjer procentandelen från 20 till 50. Det eliminerar 5000 golvet, men säger att du kan hävda samma belopp som föregående år (utan hänsyn till inkomstfasoutgången). På grund av denna återkallelse kommer alla som använde 5 000 våningen på en 2007-avkastning att dra nytta av det golvet under de följande åren. I exemplet tidigare i denna paragraf kommer tidsplanen för återhämtning av krediten att förbli oförändrad, trots att 5 000 är mer än 50 av den kredit som fortfarande är outnyttjad år 2008. Det finns en smal grupp av skattebetalare som förlorar sig från eliminering av 5.000 golv. Antag att du gör anspråk på återbetalningsbar kredit för första gången 2008 eftersom din outnyttjade kredit inte var tillräckligt gammal 2007 för att kvalificera dig för denna förmån. Du kan endast hämta 50 av krediten 2008, även om resultatet är att du hävdar mindre än 5000 för året. Enligt den gamla versionen av regeln skulle du ha kunnat göra anspråk på minst 5000 för 2008. Användning av detta nummer Fasningsreglerna som tillämpas på högre inkomstskattebetalare för 2007 har upphävts, så det är bara ett steg för att bestämma din återbetalningsbar kredit : Samordning med den vanliga AMT-krediten. Redaktörer Anm .: Om du behöver beräkna krediten för skatteåret 2007, se Kayes diskussion om detta på Fairmark. Steg 4: Samordning med regelbunden AMT-kredit De tidigare stegen i denna beräkning ger ett nummer som IRS kallar för preliminär återbetalningsbar kredit. Detta nummer är preliminärt i den meningen att det kommer att minskas i den mån du kan göra anspråk på den vanliga AMT-krediten samma år. Om din vanliga AMT-kredit är större än din preliminära återbetalningsbar kredit, får du inte någon återbetalningsbar kredit alls. Det innebär att det totala beloppet av AMT-kredit som du kan hävda under ett givet år motsvarar den vanliga AMT-krediten eller den preliminära återbetalningsbara krediten, beroende på vilket som är större. Du får inte lägga till dem tillsammans. Exempel: I år är din stamskatt 3 000 större än din skatt som beräknats enligt AMT-reglerna, så du har rätt att kräva 3 000 av AMT-kredit enligt regeln. Din preliminära återbetalningsbar kredit är 7 000. I den här situationen kommer du att kräva totalt 7 000 i AMT-kredit för detta år. Du får inte lägga till dessa belopp tillsammans och kräva 10 000. Regelbunden regel återställer nyare skatt Denna regel gäller även i en situation där din förmåga att hävda den vanliga AMT-krediten avser AMT som betalats under senare år. I exemplet ovan kan du ha haft 35 000 i långsiktigt outnyttjad minimiskattskredit och ytterligare 5 000 i ledig AMT-kredit från att utöva ett incitamentsprogram i det senaste året. Din återhämtning på 3.000 under den vanliga AMT-krediten beror på en försäljning av det lager du förvärvade förra året. Det kan verka rättvist att låta båda krediterna i denna situation låta dig återhämta hela beloppet av långfristig kredit inom fem år. Tyvärr behandlar lagen de 3000 som finns tillgängliga under den vanliga AMT-krediten som om den kommer från den långsiktiga outnyttjade minimiskattekrediten. Av tekniska skäl visas återbetalningsbara krediter på ett annat ställe på din avkastning än andra krediter. I exemplet ovan skulle du rapportera en vanlig AMT-kredit på 3000 och en återbetalningsbar AMT-kredit på 4000. Det sammanlagda beloppet är lika med den preliminära återbetalningsbara krediten (den största av de två beloppen), men den totala summan är uppdelad mellan två olika linjer av avkastningen. Om din avkastning visar en mindre återbetalningsbar kredit än du förväntade dig, kolla om det här beror på att du får en del av din totala AMT-kredit för året enligt regeln. Använda detta nummer Nyckeln om sluttalet i denna beräkning är att det återbetalas. Det innebär att det kan användas mot vanlig inkomstskatt eller mot AMT, och du kan få en check från IRS som återspeglar hela beloppet, även om resultatet är ett bidrag som överstiger det totala beloppet du betalat för året. Kaye Thomas är författare av att överväga dina alternativ: Få ut det mesta av din egenkapitalkompensation, en enkel språklig guide till hantering av aktieoptioner och andra former av aktiekompensation. Tänk på dina alternativ finns från Fairmark Press. en ledande oberoende online-utgivare av skatteföreskrifter på ett brett spektrum av ämnen, inklusive aktieoptioner, IRA, kapitalvinster och högskolebesparingar. Denna artikel publicerades enbart för innehåll och kvalitet. Varken författaren eller hans firma kompenserade oss i utbyte mot dess publicering. Dela den här artikeln: AMT-kredit En värdefull skatteförmån för vissa personer som betalade AMT. Heres goda nyheter: En del av ditt AMT-ansvar kanske alla kan komma tillbaka till dig i form av en minskning av den skatt du betalar för framtida avkastning eller till och med ett bidrag som överstiger den skatt du betalar under ett senare år på grund av AMT-krediten. För att hävda denna kredit måste du ha betalat AMT under ett föregående år, och det måste vara rätt smak av AMT. I allmänhet innebär det att du måste ha betalat AMT till följd av att du utnyttjar ett incitamentsprogram, eller på grund av vissa andra tidpunkter som en AMT-justering avseende accelererade avskrivningar. Alla AMT du betalar av andra skäl, så har ett stort antal undantag eller en stor specificerad avdrag för statliga och lokala skatter, kommer inte att kvalificera dig för krediten. Att arbeta med denna AMT-kredit är en tvåstegsprocess. Först får du reda på hur mycket kredit som finns, då hittar du hur mycket av krediten du kan använda. Hitta tillgänglig kredit Den första delen av din uppgift är att ta reda på hur mycket AMT-ansvaret från ett tidigare år är berättigat till krediten. Detta innebär att man beräknar den alternativa minimiskatten enligt en annan uppsättning regler som en alternativ AMT. Vad du gör här är att ta reda på hur mycket av din alternativa minsta skatteskuld som kommer från tidpunkterna. poster som gör det möjligt för dig att försena rapporteringsinkomster, i motsats till objekt som faktiskt sänker beloppet av inkomst eller skatt som du rapporterar. Om du är lycklig kommer din hela AMT att vara tillgänglig som kredit i framtida år. Men vissa människor tycker att endast en liten del, eller ingen alls, är tillgänglig för användning som kredit. Bestäm hur mycket AMT-kredit du kan använda Om du har någon AMT-kredit tillgänglig från ett tidigare år måste du bestämma hur mycket av den kredit du kan använda under det aktuella året. Det finns nu två sätt att göra anspråk på AMT-kredit. Under den normala regeln kan du kanske börja ansöka om krediten det första året efter att du betalat AMT, men det belopp du kan göra anspråk på är begränsat enligt beskrivningen nedan. En annan regel ger mer generös återhämtning till vissa personer vars tillgängliga kredit förblir oförbrukad fyra eller flera år efter det att AMT betalades. Regelbunden regel för att hävda AMT-kredit Enligt regeln kan du bara använda AMT-krediten på ett år när du inte betalar alternativ minimiskatt. Mängden kredit du kan använda är begränsad till skillnaden mellan din vanliga skatt och den skatt som beräknas enligt AMT-reglerna. Exempel: Antag att du har 8 000 av AMT-kredit tillgänglig från 2010. År 2011 är din vanliga skatt 37 000. Din skatt enligt AMT-reglerna är 32 000. Du behöver inte betala AMT eftersom din vanliga skatt är högre än den skatt som beräknas enligt AMT-reglerna. Ännu bättre, du får göra anspråk på 5000 AMT-kredit, vilket minskar din vanliga skatt till 32 000. I det här exemplet skulle du fortfarande ha 3000 AMT-kredit som du inte har använt. Det beloppet kommer att finnas tillgängligt 2012: det överförs till nästa år. Oanvänt AMT-kredit överförs under ett obegränsat antal år. Naturligtvis kan du inte hävda mer än mängden tillgänglig kredit. I exemplet om den AMT-kredit som var tillgänglig från 2010 var 2 700, skulle du använda hela kreditbeloppet under 2011. Du skulle minska din vanliga skatt med 2 700 inte med hela 5.000 skillnaden mellan vanlig skatt och alternativ skatt. Återbetalningsbar AMT-kredit Från och med 2007 har personer med gamla oanvända AMT-kredit ett annat möjligt sätt att ansöka om AMT-kredit. Denna regel låter dig göra anspråk på kredit utan hänsyn till begränsningen som beskrivs ovan, men endast om du har oanvänd AMT-kredit från fyra eller flera år tidigare. När man ska ansöka om AMT-kredit Många antar att om AMT-krediten uppstår genom att utöva ett incitamentsprogram, kan de inte göra anspråk på krediten förrän de säljer de aktier de förvärvat genom att utnyttja optionen. Det är inte fallet. Försäljning av ISO-aktier kan hjälpa dig att kräva en större AMT-kredit, men du kan göra anspråk på krediten utan att sälja aktier. Enligt den allmänna regeln kan du göra anspråk på krediten när din vanliga inkomstskatt är större än den skatt som anges enligt AMT-reglerna. Exempel: Antag att du utnyttjade ett incitamentsprogram i 2009 och planerar att sälja aktierna när de mognades 2010. Du betalade 10 000 AMT på 2009 års avkastning, men aktiens värde sjönk innan du fick en chans att sälja. Du bestämde dig för att fortsätta och se om värdet på aktierna skulle återhämta sig. Under 2012 håller du fortfarande aktierna, och nu undrar du om du kan sälja aktierna för att hävda krediten. Chansen är att du redan kan ha återhämtat tusentals dollar i AMT-kredit på dina avkastningar under de senaste åren från och med 2010. Du behövde inte sälja aktierna för att hävda krediten. Du var helt enkelt tvungen att fylla i formulär 8801 med din avkastning. Beroende på din inkomstinkomstnivå, arkivstatus, antal personliga undantag och så vidare kan du konstatera att du hade rätt till hundratals eller till och med tusentals dollar av kredit varje år utan att sälja aktierna. Heres regeln: Om du betalar AMT på grund av att du utövar ett incitamentsprogram, måste du fylla i formulär 6251 för träningsåret. Sedan varje år måste du fylla i både Form 6251 och Form 8801 tills du har hävdat hela krediten. Du gjorde inte filen Om du inte filade formulär 8801 med ditt tidigare år tillbaka, måste du ändra dessa avkastningar, av två skäl. En är att du kan få en fin återbetalningskontroll som kommer. Och den andra är att det inte finns något sätt att göra anspråk på krediten under ett senare år utan att fylla i det här formuläret för år som ingriper mellan det år du betalade AMT och det år du krävde krediten. Det beror på hur mycket kredit som är tillgängligt för dig att hävda beror på vad som hände i varje år. Du vet inte hur mycket din kreditöverföring till 2012 är utan att fylla i formuläret för 2011. Men för att fylla i det för 2011 behöver du siffrorna från Form 8801 för 2010 och så vidare, tillbaka till det år du betalade AMT. Tiden löper ut Som en allmän regel får du gå tillbaka och ändra avkastning i tre år. Om du misslyckades med att ansöka om AMT-kredit som var tillgänglig för ditt år 2008-avkastning måste du lämna in den ändrade avkastningen senast den 15 april 2012 (eller tre år efter det faktiska datumet om du ansökt om förlängning och arkiverad inom förlängningsperioden ). Varför inte bara glömma bort de tidigare åren och hävda att kredit börjar i något senare år Svaret är att det inte fungerar så. Mängden kredit som överförs från ett år till nästa beror på specifikationen för din avkastning för varje ingående år, inte det belopp som du faktiskt hävdar. Med andra ord kan du använda den eller förlora den. Återställbara AMT-kreditregler för gamla oanvända AMT-krediter, som är tillgängliga först 2007, revideras drastiskt för 2008. Det här är den första i en grupp artiklar som erbjuder fullständig täckning av den återbetalningsbara AMT-krediten, vilket ger ett sätt för många att använda mer AMT-kredit än enligt de vanliga reglerna. Bakgrund till AMT-kredit Vissa människor som betalar AMT får göra anspråk på kredit senare år. Denna kredit är endast tillåten om du tidigare betalat AMT baserat på vissa poster, till exempel utövandet av incitamentsprogramoptioner. Det gäller inte för AMT betalt på många andra objekt som uppträder oftare, såsom det specificerade avdraget för statliga och lokala skatter. Den del av din AMT-betalning som är berättigad att behandlas som kredit senare år är din tillgängliga AMT-kredit. Att bara ha tillgänglig AMT-kredit räcker inte för att ge dig en skatteförmån. Du måste uppfylla kraven för att faktiskt använda krediten. Före 2007 var det bara ett sätt att göra det med hjälp av vad vi nu kallar för den vanliga AMT-krediten. Enligt dessa regler kan du bara hämta AMT-kredit på ett år, din vanliga inkomstskatt är högre än den skatt som beräknas enligt AMT-reglerna, och endast i den mån skillnaden mellan de två skatterna. Exempel: Förra året betalade du 100 000 AMT eftersom du utnyttjade ett incitamentsprogram. I år är din vanliga inkomstskatt 80 000 och din skatt enligt AMT-reglerna är 50 000. Du har 100 000 tillgängliga AMT-krediter, men du kan bara hämta 30 000 i år (det belopp som din stamskatt är högre än skatt enligt AMT-reglerna). Du har 70 000 oanvända AMT-krediter, som överförs till nästa år. Människor som betalar stora mängder AMT i samband med utövandet av incitamentoptioner väljer ofta att de inte kan använda alla sina AMT-krediter även efter flera år. Det är särskilt sant (men inte exklusivt sant) när beståndet förlorar värdet mellan den tid som optionen utövas och tiden då aktierna säljs. Den outnyttjade krediten fortsätter att förfalla på obestämd tid, men kan ge liten eller ingen fördel på varje års avkastning. Återbetalningsbar AMT-kredit Från och med 2007 års skatteår (returneras arkiverad 2008) har du ett annat möjligt sätt att ansöka om AMT-kredit om någon eller all din tillgängliga AMT-kredit är minst fyra år gammal (ring det långsiktigt, oanvänd AMT-kredit ). Denna regel begränsar inte hur mycket kredit du kan hävda på det belopp som din vanliga skatt överstiger skatt enligt AMT-reglerna. Du kan ansöka om kredit enligt denna regel, även om du betalar AMT i ett år. Vad mer, den mängd kredit som tillåts enligt denna regel kan vara större än det totala skattbeloppet på din inkomst. Med andra ord kan ditt återbetalning vara större än det belopp du betalade i form av avstående eller beräknad skatt. Det är därför vi kallar det den återbetalningsbara AMT-krediten. Regler som gäller för 2007 gjorde det möjligt för personer med långsiktig oanvänd AMT-kredit att kräva upp till 20 av det beloppet (eller, om det är större, 5 000 men inte mer än 100 av den långsiktiga, oanvända AMT-krediten), omfattas av en regel som fasas ut krediten vid högre inkomstnivåer. En senare ändring av lagen, som är effektiv för 2008 (inlämnad avkastningsansökan 2009) ökar återhämtningsgraden till 50, så den typiska återhämtningsperioden kommer nu att vara två år i stället för fem. Viktigare för många människor eliminerade kongressen inkomstfasen. Om du har långsiktig outnyttjad AMT-kredit kan du återhämta hälften på din inkomstskatt 2008 och den andra hälften på din 2009-avkastning. Vissa människor kommer att få omfattande kontroller från IRS. Exempel: Din inkomstskatt är ungefär lika med den skatt som du annars skulle ha skulden. Du har 1 000 000 i långfristig AMT-kredit från ett aktieoption du utövade år 2000. Du har återhämtat cirka 1 500 om året med vanlig AMT-kredit. Det är bättre än ingenting, men lägger inte mycket av ett dugg i 1000.000. År 2007 skulle du ha kunnat hämta 20 av den krediten eller 200 000, men din inkomst var för hög för att du skulle kunna använda denna regel. När du lämnar in din återkomst för 2008, kommer statskassan att skicka dig en återbetalningskontroll på cirka 500 000. De flesta kommer naturligtvis att få mycket mindre återbetalningar, men för ett antal personer kommer återbetalningarna att bli ännu större. Lättnad för dem som inte kunde betala Några som utövar incitamentsoptioner medförde AMT-ansvar som var bortom deras förmåga att betala. Förutom att tillåta kredit för personer som betalade skatten, minskade kongressen skatten för personer som aldrig kunde betala den. Kongressen minskade också intresse och påföljder, och för personer som har betalat ränta och påföljder tillåts en ökning av krediterna för dessa varor. En tillfällig bestämmelse Aktuell lag tillåter endast den återbetalningsbara AMT-krediten för åren 2007 till 2012, totalt sex år. Kongressen ställer ibland gränser för skatteförmåner som ett sätt att möta budgetbegränsningar, med avsikt att förlänga förmånen eller göra den permanent vid en senare tidpunkt. Det är inte klart att detta är fallet här, dock. Den huvudsakliga motiveringen för den återbetalningsbara AMT-krediten (och den enda som rymmer vatten enligt min mening) är att ge befrielse till personer som drabbats av extraordinära katastrofer när bubblan i tekniklagren kollapsade från och med år 2000. Vid 2012 kommer dessa människor att ha helt återhämtat sig Alla krediter som de har förknytning till tekniska lagerfallet, och skatteförmånen i denna bestämmelse kommer primärt att flöda till andra skattebetalare för vilka lättnad är svårare att motivera. En förlängning utöver det året är möjligt, men vi kan inte inkludera den återbetalningsbara AMT-krediten i listan över poster Kongressen är mer eller mindre viss att förlänga. Läs mer Den återbetalningsbara AMT-krediten är en komplicerad bestämmelse, och vi har fullständiga detaljer om hur det fungerar. Hem 187 Artiklar 187 Optionsoptioner och Alternativa Minskattskatt (AMT) Incitamentsoptioner (ISOs) kan vara ett attraktivt sätt att belöna anställda och andra tjänsteleverantörer. Till skillnad från icke-kvalificerade optioner (NSO), där utdelningen på ett alternativ beskattas vid övning till vanliga inkomstskattesatser, trots att aktierna ännu inte säljs, tillåter ISO, om de uppfyller kraven, innehavare att inte betala skatt till dess att aktier säljs och sedan betala kapitalvinstskatt på skillnaden mellan bidragspriset och försäljningspriset. Men ISO är också föremål för Alternativ Minimalskatt (AMT), ett alternativt sätt att beräkna skatter som vissa filers måste använda. AMT kan sluta beskatta ISO-innehavaren på spridningen som realiseras på träning trots den vanligtvis fördelaktiga behandlingen av dessa utmärkelser. Grundregler för ISO: s Först måste det förstås att det finns två typer av aktieoptioner, icke-kvalificerade optioner och incitamentoptioner. Med någon form av alternativ får arbetstagaren rätt att köpa aktier till ett pris som fastställs idag för ett visst antal år i framtiden, vanligtvis 10. När anställda väljer att köpa aktierna, sägs de utnyttja möjligheten. Så en anställd kan ha rätt att köpa 100 aktier av aktier till 10 per aktie i 10 år. Efter sju år kan aktiebolaget exempelvis vara 30 och anställd kunde köpa 30 aktier till 10 år. Om alternativet är en NSO, betalar arbetstagaren omedelbart skatt på 20 skillnaden (kallad spridning) vid ordinarie inkomstskatt priser. Företaget får motsvarande skatteavdrag. Detta gäller om den anställde håller aktierna eller säljer dem. Med en ISO betalar arbetstagaren ingen skatt på träning, och företaget får inget avdrag. Om arbetstagaren innehar aktierna i två år efter beviljandet och ett år efter utövandet betalar arbetstagaren istället kapitalvinstskatt på den slutliga skillnaden mellan utövas och försäljningspriset. Om dessa villkor inte är uppfyllda beskattas alternativen som ett icke-kvalificerat alternativ. För högre inkomstanställda kan skatteskillnaden mellan en ISO och en NSO vara lika mycket 19,6 på den federala nivån ensam, plus den anställde har fördelen att uppskjuta skatt tills aktierna säljs. Det finns också andra krav för ISO: er, som beskrivs i denna artikel på vår webbplats. Men ISO har en stor nackdel för arbetstagaren. Spridningen mellan köp och bidragspris är föremål för AMT. AMT antogs för att förhindra att högre inkomstskattebetalare betalade för lite skatt eftersom de kunde ta olika skatteavdrag eller uteslutningar (såsom spridningen vid utövandet av en ISO). Det kräver att skattebetalare som kan bli föremål för skatten beräkna vad de är skyldiga på två sätt. För det första räknar de ut hur mycket skatt de skulle vara skyldiga att använda de normala skattereglerna. Sedan lägger de tillbaka till sin skattepliktiga inkomst vissa avdrag och uteslutningar som de tog när de bestämde sin vanliga skatt och beräknar AMT med hjälp av detta nu högre antal. Dessa tillägg kallas preferensposter och spridningen på ett incitamentsprogram (men inte en NSO) är en av dessa poster. För beskattningsbar inkomst upp till 175 000 eller mindre (2013) är AMT-skattesatsen 26 för belopp över denna, räntan är 28. Om AMT är högre betalar skattebetalaren den skatten istället. En punkt som de flesta artiklar om denna fråga inte klargör är att om det belopp som betalas enligt AMT överstiger vad som skulle ha betalats enligt normala skattebestämmelser det året blir detta AMT-överskott en minsta skattekredit (MTC) som kan tillämpas i framtiden år när normala skatter överstiger AMT-beloppet. Beräkning av alternativ minimiskatt Tabellen nedan, som härrör från material som tillhandahålls av Janet Birgenheier, chef för klientutbildning vid Charles Schwab, visar en grundläggande AMT-beräkning: Lägg till: Vanlig beskattningsbar inkomst Medicinsk avdrag Angivna diverse avdragsavdrag som omfattas av AMT Statelocalreal skattemässiga avdragsavdrag Personliga undantag Spridning på ISO-övning Föreläggande AMT-skattepliktig inkomst Avdrag: AMT-standardbefrielse (78.750 för 2012 gemensamma filers 50.600 för ogiftiga personer 39.375 för gifta ansökningar separat. Detta minskar med 25 cent för varje dollar av AMT skattepliktig inkomst över 150.000 för par, 112.500 för Singlar och 75 000 för gifta ansökningar separat.) Faktisk AMT skattepliktig inkomst Multiplicera: Faktiska AMT skattepliktiga inkomsttider 26 för belopp upp till 175 000 plus 28 av belopp över den Tentativa minimiskatten Subtrahera: Tentativ minimiskatt - Vanlig skatt AMT Om resultatet av detta Beräkningen är att AMT är högre än den vanliga skatten, då betalar du AMT belopp plus den vanliga skatten. AMT-beloppet blir emellertid en potentiell skattekredit som du kan subtrahera från en framtida skattesedel. Om ditt vanliga skatt överstiger ditt AMT i ett efterföljande år kan du ansöka om krediten mot skillnaden. Hur mycket du kan hävda beror på hur mycket extra du betalat genom att betala AMT i ett tidigare år. Det ger en kredit som kan användas i framtida år. Om du till exempel betalat 15 000 mer på grund av AMT 2013 än vad du skulle ha betalat i den vanliga skattkalkylen, kan du använda upp till 15 000 i kredit det närmaste året. Det belopp du skulle kunna hävda skulle vara skillnaden mellan det vanliga skattebeloppet och AMT-beräkningen. Om det vanliga beloppet är större kan du hävda det som en kredit och vidarebefordra eventuella outnyttjade krediter för framtida år. Så om i 2014 är din vanliga skatt 8.000 högre än AMT, kan du göra anspråk på 8.000 kredit och överföra en kredit på 7000 tills du använder den. Denna förklaring är förstås den förenklade versionen av en eventuellt komplex materia. Alla som potentiellt är föremål för AMT bör använda en skatterådgivare för att se till att allt görs på rätt sätt. Vanligtvis är personer med inkomster över 75 000 per år AMT-kandidater, men det finns ingen ljus delningslinje. Ett sätt att hantera AMT-fällan skulle vara för den anställde att sälja några av aktierna genast för att skapa tillräckligt med pengar för att köpa alternativen i första hand. Så en anställd skulle köpa och sälja tillräckligt med aktier för att täcka köpeskillingen, plus eventuella skatter som skulle höjas, och behåller sedan resterande aktier som ISO. Till exempel kan en anställd köpa 5000 aktier där han eller hon har alternativ och behåller 5000. I vårt exempel på aktierna är värdet 30, med ett lösenpris på 10, skulle detta generera ett netto före skatt på 5.000 x 20 spridningen, eller 100 000. Efter skatter skulle detta leda cirka 50 000, räkna lön, stats och federala skatter allt på högsta nivåer. Under det följande året måste arbetstagaren betala AMT på resterande 100 000 spridning för aktier som inte såldes, vilket kan vara så mycket som 28 000. Men medarbetaren kommer att ha mer än tillräckligt med pengar kvar för att hantera detta. En annan bra strategi är att utnyttja incitamentsalternativen i början av året. Det beror på att medarbetaren kan undvika AMT om aktier säljs före utgången av det kalenderår där optionerna utövas. Tänk på att John utövar sina ISOs i januari till 10 per aktie vid en tidpunkt då aktierna är värda 30. Det finns ingen omedelbar skatt, men 20 spridningen är föremål för AMT, som beräknas under nästa skatteår. John håller på aktierna, men tittar noga på priset. I december är de bara värda 17. John är en skattebetalare med högre inkomst. Hans revisor rekommenderar honom att alla 20 spridningen kommer att omfattas av en 26 AMT-skatt, vilket innebär att John kommer att skylla skatt på cirka 5,20 per aktie. Detta blir obekväma nära de 7 vinster John nu har på aktierna. I värsta fall faller de till under 10 nästa år, vilket betyder att John måste betala 5,20 per aktie skatt på aktier där han faktiskt har förlorat pengar. Om John säljer före den 31 december kan han skydda hans vinster. I gengäld betalar helvetet vanlig inkomstskatt på 7-spridningen. Regeln här är att försäljningspriset är mindre än det verkliga marknadsvärdet vid övning men mer än bidragspriset, då är vanligt inkomstskatt beräknat på spridningen. Om det är högre än det verkliga marknadsvärdet (över 30 i det här exemplet), beräknas den vanliga inkomstskatten på spridningsbeloppet vid utövning och kortfristig kapitalvinstskatt beror på ytterligare skillnad (beloppet över 30 i detta exempel). Å andra sidan, om aktiekursen i december fortfarande ser stark ut, kan John fortsätta en annan månad och kvalificera sig för kapitalvinstbehandling. Genom att träna tidigt på året har han minimerat perioden efter den 31 december måste han inneha aktierna innan han fattar beslut att sälja. Ju senare i året han utövar, desto större är risken för att priset på beståndet faller under det följande skatteåret. Om John väntar till den 31 december för att sälja sina aktier, men säljer dem innan ett års innehavstid är upp, så är det verkligen dyster. Han är fortfarande föremål för AMT och måste betala ordinarie inkomstskatt på spridningen också. Lyckligtvis kommer detta i alla fall att driva sin vanliga inkomstskatt över AMT-beräkningen och han behöver inte betala skatt två gånger. Slutligen, om John har många icke-kvalificerade alternativ, kan han utöva många av dem på ett år där han också utövar sina ISO-satser. Detta kommer att öka mängden ordinarie inkomstskatt som han betalar och kan driva sin totala ordinarie skatteavgift tillräckligt hög så att den överstiger AMT-beräkningen. Det skulle innebära att han inte skulle ha någon AMT nästa år att betala. Det är värt att komma ihåg att ISOs ger en skatteförmån för anställda som villigt riskera att hålla fast vid sina aktier. Ibland riskerar denna risk inte för anställda. Dessutom är den reella kostnaden för AMT inte det totala belopp som betalas på denna skatt men det belopp med vilket det överstiger de vanliga skatterna. Den verkliga tragedin är inte de som riskerar medvetet och förlorar, men de anställda som håller på sina aktier utan att verkligen veta konsekvenserna, eftersom AMT fortfarande är någonting många anställda vet lite eller ingenting om och är överraskade (för sent) för att lära sig de måste betala. Håll dig informerad

No comments:

Post a Comment